6 december 2008

71. Partyt och omedelbar karma

V firade T:s 32-årsdag på restaurangen som han driver tillsammans med blivande hustrun. Mest utlänningar där. Stamgäster; musikerna, den långe engelsmannen som ordnar äventyrliga resor, en barägare, TV4-mannen och många andra. Jag pratade mest med LY som inte är utlänning. Det samtalet var ett steg på vägen mot det som förmodligen är det bästa sättet att lära sig språket. Försöker ta många steg på olika vägar nu. Nog om det.

Åt brunch med R på Element Fresh. Och passade på att få utrett om en ruta i hennes profil på Facebook som inte har haft någon information på väldigt länge. Brunchen var en flera gånger framskjuten middag och jag är övertygad om att formatet, dvs frukost i stället för supé, var en antydan om vilka förväntningar jag kunde ha på den. Vilket jag alltså fick bekräftat. Det är alltid intressant att träffa en matvetare utbildad i Kalifornien, kinesiskättad och uppvuxen i världens största muslimska nation, som gått i katolsk skola och har aktiva buddhister som föräldrar. Hon vet inte om hon tror på reinkarnation men på karma tror hon. Definierat som att ens egna goda handlingar får bra följder för en på samma sätt som de egna illdåden straffar en.
Om man kan till dåliga handlingar räknar konsumtionen av gratis vodkatonicdrinkar under födelsedagskalas så är jag beredd att tro på det också.

Inga kommentarer: