27 december 2008

87. Tack!

Jag kommer flygande över Eurasiatiska kontinenten och blir upphämtad på flygplatsen.
Tack!
Jag står utan tillfällig bostad under Sverigevistelsen och blir erbjuden en stor och ljus lägenhet på Södermalm som jag kan bo i.
Tack!
Jag blir hembjuden till en familj på middag. God mat och ett vin som skulle sparats till något speciellt.
Tack!
Jag åker till familjen vid Skurusundet att tillbringa kvällen före julafton med dem. Äter pasta, dricker rödvin och sover gott. Får en strumpa med klapp under natten.
Tack!
Jag blir hämtad av frun i familjen där jag sedan firar jul och får en fin julafton, juldag och annandag med dem. (Återkommer till vinerna).
Tack!
Jag får ett mejl från en vän som påpekar något dumt som jag sagt. Min instinktiva reaktion är ilska tills jag inser att budskapet är bra. Att jag kan ta till mig det.
Tack!
Jag blir bjuden på en annandagslunch med en bättre Periquita.
Tack!
Jag återser kompisar från förr.
Tack!
Jag blir bjuden på middag på Högalidsgatan på måndag.
Tack!
Nu är det snart dags för frukost.
Hej!

Inga kommentarer: