11 januari 2015

2015:11 Långsam söndag

Året är knappt två veckor men känns redan gammalt. En storm som heter Egon har drabbat de sydvästliga delarna av Sverige. Jag har ingen dagstidning längre och har knappt lyssnat på radion så jag är dåligt underrättad om den eventuella förödelsen detta väderfenomen har orsakat. Det blev inte mycket uträttat idag. Några sidor i Patrick Modianos "Nätternas gräs", en tur till kontoret och ett spinningpass i Skanstull. Sedan tog jag mig till E i Hornstull som bjöd på en het fisksoppa med rouille och tarteletter från Picard till efterrätt. På tvärbanan, som den spårvagn som finns i Stockholms förorter kallas, träffade jag fotografen P som bor i samma förening. En gång var vi med i en kulturförening i Uppsala, det är mer än 25 år sedan. P ska kanske ställa ut till sommaren. Jag bad honom meddela mig om så blir fallet.

Inga kommentarer: