21 oktober 2009

2009:175 Rosenkrans

Vi har en jaktcirkel nu, den heter Rosenkransen. Vi träffas en gång i veckan och pratar jakt. Idag var vi hemma hos P. Jag pratade om hjortdjurens tänder. O om deras horn, och K om ekologi och hönsfåglar. Efter kursen öppnade P en flaska sydfranskt producerat av Alain Brumont och bjöd på sin egenhändigt lagade, delikata kanin- och grisrillett.

När jag kom hem, eller vad jag ska kalla den trevliga lägenhet som L och J låter mig bo i tillsammans med dem just nu, så blev jag bjuden på mat och ett glas Vacqueyras. Sedan pratade vi. 

Jag bodde i Kina i två år. Under den tiden hände inte så mycket här. Förutom att postkontoret på Folkungagatan förvandlades till Lidl-butik och att hissarna började tala. 

Château Bouscassé, 2000 (det finns inget artikelnummer, årgången ifråga säljs inte längre!)

Collection du Rhône 2006 (nr 2286)

För övrigt är Systembolaget urdåligt på information om flaskornas producenter etc. Skärpning!

Inga kommentarer: