29 juni 2007

Min nya klass

I måndags skrev jag ett prov för att se vilken grupp jag skulle placeras i. Min förra kurs tog slut för en vecka sedan och en ny, tolv veckor lång skulle börja i tisdags. Jag hamnade i lärare Wangs klass. På min skola finns tre kvinnliga lärare Wang; en med födelsemärke i pannan, en som höjer hakspetsen och svänger med håret när man säger något dumt eller felaktigt och så min lärare Wang. Hur beskriver man henne? Ja, ett kraxande skratt och ett par livliga ögon. Jag har haft henne i individuell undervisning några gånger. Hursom, plötsligt flyttades jag sex kapitel framåt i boken. Mina klasskamrater har läst betydligt mer mandarin än jag innan de började på skolan men lärare Wang tycker inte att det spelar någon roll. Jag har frågat de andra om jag drar ner tempot. Men de tycker inte det. Jag har också eftermiddagslektioner. Varannan gång har jag den gamle läraren Zhang, varannan gång Wang som slänger med håret. Måste sluta nu.

Inga kommentarer: