26 juni 2007

Mänsklig, trots allt

Värmen minskade under eftermiddagen. Vinden tilltog i styrka. Sand från byggarbetsplatserna bars med blåsten. Vi fick hålla för munnen och kisa med ögonen när vi gick från Guomao mot Kerry Center. Y hade en idé om att jag behövde en biff för att komma ur mitt tillfälliga värmeslag. Kanske inte biff så mycket som pompa var det som lockade mig. I närheten av Kerry Center finns en biffrestaurang som heter "The Block House". Den visade sig vara stängd för ombyggnad. Eftersom vi ändå var i området passade vi på att besöka ett par språkskolor. Jag vill ju fortsätta med pǔtōnghuà (mandarin) om jag börjar arbeta och Y vill veta var hon ska plugga när hon flyttar till Shànghǎi. Sedan tog vi en taxi till T.G.I Friday där jag åt mig bort från mitt värmeslag. Sardinbuss hem. Somnade redan halv tio. Vaknade av att kombon kom hem vid ett-tiden. Jag gick upp för att prata med henne. Vi fastställde, vilket j-a ord, att vi fortfarande är vänner.

Bilden: Kolla in restaurangchefens förnamn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du börjar arbeta? Finns sådana planer? Det har vi inte fått läsa om på bloggen.