17 mars 2006

Blog peak. Mitt liv i media I.

Det talas om oil peak och om jag har förstått termen rätt handlar det om när världens petroleumproduktion har nått sin topp. Jag håller på att råka ut för något liknande. Min källa med uppslag om vin börjar sina. Jag får borra allt djupare och pumpa allt hårdare för att producera något. Under en vecka då mina inlägg har varit lamare än någonsin drabbar media mig. På stan-Elin nämner mig den första meningen i hennes ledare - eller vad man kallar det- i dagens På Stan och innevarande nummer (6, 2006) av Allt Om Mat tipsar om min vinblogg. Det känns som jag behöver något lugnande. Men jag är naturligtvis väldigt glad över uppmärksamheten.
Nytillkomna läsare, gå bakåt i tiden så ser ni vad bloggen handlar om.

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Grattis till uppmärksamheten! Förstår vad du menar med att källan sinar. Man måste hitta på saker i sitt liv för att kunna fylla blogg. Roligt är det iallafall.

Redaktörn sa...

Grattis! Ett seriöst break-through. Nu blir det åka av.
Jag hoppas och tror att du
a) kommer att mångdubbla trafiken på din blogg.
b) snart blir erbjuden uppdrag som vinskribent i någon stor tidning. Om det inte redan inträffat.

Vi skålar i Liebfraumilch!