20 mars 2006

Drickbart

Jag hade delvis fel. Programmet var bättre än jag hade väntat. På mindre än en halvtimme hann de med lågkaloriviner, glasformer och drinkrecept enligt principen "man tager vad man haver". Grabbarna besökte ett bryggeri i Köpenhamn, Jacobsen, som av någon anledning gör brown ale, belgian sass, veteöl och nåt mer som jag har glömt. Sedan kom en tecknad film "Humlekottarna" med lite fakta i något slags south-park-möter-svensk-pedagogik-tappning. Sedan läskande recept på drink av saft och (lätt)öl. Test av de fyra danska ölen. Jag har svårt att hålla mig vaken. Finito. Okej, som sagt, bättre än jag hade förväntat mig men var alldeles för fragmentariskt för en gammal surgubbe som jag. Så det blir nog inga sena måndagkvällar i fortsättningen.

Läs Annina Rabes krönika här.

Inga kommentarer: