17 mars 2006

Det är OK att blogga på lunchen

Bloggtröttheten breder ut sig. Mest i producentledet verkar det som. Jag är inte trött men jag måste fixa i hemmet under helgen. Hemmafixande var mitt sämsta skolämne efter motorsport och bruna bönor så det tar tid. Därför blir det inga inlägg förrän tidigast på söndag kväll. Mina helginlägg har ju ändå varit patetiskt förutsägbara de senaste månaderna, i alla fall fredagsinläggen: "Judit & Bertil hit, Judit & Bertil dit. Träffade hon och han. Drack ditten. Svaj. Min Ipod. Kom hem. Etcetera." Men även lördagarna: "Idag handlar vinspalten i Södermalmstidningen,Vinum Forum, om prestige-Pomerol. Björnstierne Antonsson har provat några årgångar Château Petrus som han köpte på Sothebys senaste vinauktion. Till 2002:an föreslår han en hängmörad lammfilé i lavendelinfusion på en granité av kronärtskockspollen, tryffelångad manitobalinguine och vahlrhônainbakad hummerpuck."
Mina fredagsvanor är också förutsägbara. Ikväll ska jag som vanligt till Judit & Bertil men tänker inte sitta mig hungrig i baren utan ge mig av kl19 för att äta något någonstans. Och så hoppas jag att någon bjuder mig på ett glas. I morgon kväll är jag bjuden till Östermalm och på söndag till Nacka kommun. De vaga ortsangivelserna för att skydda de inblandades identitet.
Allt annat än förutsägbar lär Dr Pauly-Bergweiler Ürziger Würzgarten Riesling Spätlese 1994 (nr 98417) från Mosel-Saar-Ruwer vara. Flaskvariationer är legio. När ska jag hinna dricka den?

Dr Pauly-Bergweiler Ürziger Würzgarten Riesling Spätlese 1994 (nr 98417)
Mosel-Saar-Ruwer (Dr Pauly-Bergweiler), 99 kr

Inga kommentarer: