18 mars 2006

Redaktörn frågade om någon hade spajkat gårdagens vin

Ja, det kan man ju undra med tanke på den obegripliga text som jag skrev igår kväll. Den är borttagen nu.
Fredag den 17:e mars 2006 drack jag tre viner, rättare sagt tre glas. Först en emellanåt räligt oxiderad eller frisk pinot gris som de serverar på Judit & Bertil. Orkar inte fjanta med att ta reda på vad den heter, ska ju dit på fredag igen. Sedan en chianti från Gini på La Casa vid Hornstull. Eller Hornstull som folk säger. Eftersom den var så kartig, producenten borde egentligen hetat Ogini, bad jag att få byta mot Rosso Piceno som jag har druckit tidigare. Inget finlir men bra italienskt mellanklassvin som passar till rustika rätter. Ett glas av det så var kvällen räddad. Sedan drack jag sprit också. En liten grappa. Och det slår mig att den ondskefulla grappan, alla tegelpannors urfader, kan ha varit orsaken! Eller så är det shrinkarna i min bekantskapskrets som strör pulver i glaset när jag tittar bort.

Rosso Piceno 2004, nr 88412, 76 kr

2 kommentarer:

Anonym sa...

Revisionist! Snart förnekar du väl att du hade Pringle-tröjor på gymnasiet också.

Vinlusen sa...

Hej Peter och Percy! Kul att ni läser min blogg. Nej, jag hade nåt billigt från Åhléns, Alan Paine och Busnel. Det senare var egentligen en tant-tröja men jag och min kompis tyckte väl att lite gender-bending och cross-dressing var helt rätt på den tiden. Däremot har jag aldrig burit och kommer heller aldrig att bära Lacoste. Krokodilen klär mig inte. Simply put.