31 maj 2008

28. Ceasarsallad

Igår fick jag ett mess av Porsche-P. Han föreslog att vi skulle ta en vit månad. Han hade sina skäl och han menade att jag borde ha mina. Han uttryckte det inte så och för att precisera det hela så måste jag tillägga att han inte har alkoholproblem. Om jag har problem så är det att min sinnesstämning liknat en sinuskurva de senaste månaderna.
Vilket har lett både till märkliga utfall och svårbegripligt skrivande här på bloggen. En av tankarna med en vit månad är att se om frånvaron av alkohol dämpar svängningarna. Jag är medveten om att jag inte har kontroll över andra faktorer som också kan ha betydelse.
En fredagkväll utan ett glas vin, en drink eller en öl är en ovanlig upplevelse för mig. Tillsammans med Porsche-P och Entreprenören satt jag på the Tree och åt caesarsallad. Jag gör inga anspråk på att kunna något varken om caesarsalladens historia eller om hur en caesarsallad ska vara sammansatt. Men jag tycker att det känns tveksamt med några bleka salladsblad dränkta i en majonäsbaserad dressing tillsammans med en barnnäve soggiga krutonger, ett par körsbärstomater och några flisor bacon. Tidigare under veckan åt jag Aperitivos variant. Istället för bacon hade den sardeller(?). I övrigt var den uppbyggd på samma sätt. Ja, vi västerlänningar har verkligen våra problem.

Inga kommentarer: