10 maj 2008

50. Äkta?

Egentligen hade jag tänkt att skriva i den gamla Vinlusens anda. Om en stram sauvignon blanc (bilden) från Loiredalen som jag och Porsche-P delade på en medioker fransk krog i Sanlitun nu i eftermiddags. Jag hade tänkt påstå att fransmännen inte överdriver den primörliknande druvans friska dofter av krusbär och fläder på samma sätt som vinmakarna i den nya världen.Sedan jag läste Luca Turin's "The secret of scent" så utesluter jag inte att nya världen-vinerna dopas med sauvignon blanc-dofter. Konstgjorda sådana alltså. På samma sätt som människor bygger om sina kroppar och ljuger om sina liv. Att allt är fejk, liksom typ. Sedan började jag skriva om något annat som i mitt sauvignon blanc-invaggade tillstånd verkade både sammanhängande och redigt. Idag läste jag om det. Nu vet jag bättre. Därför tog jag bort det. Vinet var bra för övrigt.

Inga kommentarer: