15 maj 2008

42. Den där

I kväll åt jag Purple Hazes anksallad för n:te gången. Mitt emot mig hängde en plattskärm där det visades en konsert med Pat Metheny och Richard Bona. Det enda jag kan säga om den är att
Peter Oscarsson skulle ha gillat den mer än jag gjorde.

Nu har jag för övrigt varit ifrån vettiga vinlistor så länge att jag tyckte Lindemans Semillon-Chardonnay var riktigt rimlig med sin inställsamma aprikos/persikosötma. För två år sedan hällde jag ut Lindeman.

En bekant på tillfälligt besök som bland annat bjöd mig på Pekinganka i lördags ringde idag. Hon hade hört ett uttryck under sin Kinavistelse som hon frågade om. Hon tyckte att det lät som "nigger" och undrade varför de sa de så ofta. Jag tror att hon har hört 那个 - nèige som betyder den där/det där.

För övrigt funderar jag på att utlysa en tävling som går ut på att kunna nämna så många poplåtar som möjligt som refererar till Star Wars förutom:

The Real Thing: Can You Feel the Force?
Broder Daniel: Luke Skywalker
The Divine Comedy: The Happy Goth
Neon Neon: I Told Her On Alderaan

2 kommentarer:

Dante sa...

Ash: Cantina Band

Anonym sa...

Då bidrar jag med bad boysen från Marseille, Iam, och deras låt med raden "Luke, aides-moi! -Idiote il est trop tard!". La force obscure heter den.
/kusin Bo.